انواع کاغذ دیواری از نظر جنس و کارایی

اگر برای خرید کاغذ دیواری به بازار مراجعه کنید با انبوهی از مدل‌های مختلف این محصول مواجه خواهید شد که انتخاب را سخت می‌کند. بنابراین قبل از خرید باید نگاهی به انواع کاغذ دیواری از نظر جنس و کارایی داشته باشید تا بتوانید محصولی باکیفیت، مناسب با محیط موردنظر و البته مطابق با سلیقه خود تهیه کنید.

کاغذ دیواری اولین بار در قرون وسطی پا به خانه‌های اروپایی گذاشت و در قرون هجدهم و نوزدهم طرفداران زیادی پیدا کرد. امروزه نیز کاغذ دیواری کاربرد زیادی در ساختمان‌های مسکونی و اداری دارد. اما برای اینکه حداکثر استفاده را از زیبایی و کیفیت این محصول ببرید باید با انواع آن آشنا باشید تا انتخابی متناسب با فضای موردنظر و سلیقه خود داشته باشید، در غیر این صورت احتمالاً خیلی زود کیفیت خود را از دست می‌دهد یا از آن خسته خواهید شد. برای آشنایی با انواع کاغذ دیواری از نظر جنس و کاربرد با ما همراه باشید.

انواع کاغذ دیواری از نظر جنس

1- کاغذ دیواری وینیلی

کاغذ دیواری وینیلی یکی از پرکاربردترین دیوارپوش‌های موجود در بازار است که به راحتی نصب و با یک اسفنج مرطوب تمیز می‌شود. با توجه به استفاده از PVC در ساخت کاغذ دیواری وینیلی، این محصول بسیار بادوام و انتخابی ایده‌آل برای اتاق کودک، حمام و حتی آشپزخانه است. این نوع کاغذ دیواری در رنگ و طرح متنوع و به صورت از پیش چسبانده، بافت‌دار، بدون چسب و... تولید می‌شود.

کاغذ دیواری وینیلی هم برای فضاهای مسکونی و هم تجاری مناسب است. کاغذ دیواری‌های تجاری وینیل مقاومت بالایی در برابر حریق (با درجه آتش‌سوزی A)، ضربه و لکه دارند و به طور خلاصه انتخابی مناسب برای مناطق پرتردد بشمار می‌روند.

کاغذ دیواری های لوکس پورتوفینو

2- کاغذ دیواری کاغذی

یک نوع رایج کاغذ دیواری، کاغذ دیواری کاغذی است که در بیشتر موارد با وینیل جایگزین شده زیرا وینیل بادوام‌تر است و راحت‌تر نصب می‌شود. اما چون عده‌ای هنوز نمای دیوارپوش کاغذی را ترجیح می‌دهند، این محصول همچنان تولید می‌شود.

3- کاغذ دیواری پارچه‌ای

استفاده از کاغذ دیواری پارچه‌ای به دیوارها بافت می‌دهد و نمایی خارق‌العاده خلق می‌کند. این دیوارپوش جذاب ماندگاری نسبتاً بالایی دارد. بعضی از کاغذ دیواری‌های پارچه‌ای قابل رنگ‌آمیزی هستند و بنابراین در تغییر دکوراسیون راحت به شما کمک می‌کنند. البته نصب خود کاغذ دیواری پارچه‌ای به علت کشش پارچه کمی سخت است. تمیز کردن این نوع دیوارپوش هم به راحتی وینیل نیست.

4- کاغذ دیواری چوبی

با استفاده از کاغذ دیواری‌های چوبی، طبیعت را به خانه بیاورید. البته کاغذ دیواری‌هایی که با روکش چوب ساخته می‌شوند نسبت به سایر انواع کاغذ دیواری کمیاب‌تر هستند اما در صورتی که از آن‌ها استفاده کنید، بدون شک فضایی شگفت‌انگیز خلق خواهید کرد.

5- کاغذ دیواری برجسته

کاغذ دیواری‌های برجسته به طور معمول دارای طرح‌های مخملی برجسته‌ای هستند که بافت و زیبایی را به خانه می‌آورند. نصب این نوع دیوارپوش سخت و مستلزم دقت بالایی است. همچنین تمیز نگه داشتن آن هم کمی سخت است. به طور کلی، بهتر است از کاغذ دیواری برجسته در مکان‌ها کم‌تردد استفاده کنید.

انواع کاغذ دیواری از نظر ویژگی‌ها

1- کاغذ دیواری قابل رنگ‌آمیزی

کاغذ دیواری قابل رنگ‌آمیزی به شما این امکان را می‌دهد که به دیوار بافت بدهید. اگر روکش این نوع دیوارپوش را با یک رنگ براق رنگ کنید، عمق بیشتری به فضا خواهید داد. بنابراین با نصب این محصول روی کل دیوار یا فقط بخشی از آن، ابعاد بیشتری به خانه خود ببخشید. نحوه نصب کاغذ دیواری قابل رنگ‌آمیزی درست مانند سایر کاغذ دیواری‌هاست و هیچ نکته خاصی ندارد.

2- کاغذ دیواری قابل شست‌وشو

کاغذ دیواری‌ قابل شست‌وشو بهترین گزینه برای فضاهایی مثل اتاق کودک و اتاق نشیمن است که خیلی سریع کثیف می‌شوند. همچنین با توجه به مقاومت بالای این محصول در برابر رطوبت، انتخابی ایده‌آل برای آشپزخانه و سرویس بهداشتی نیز بشمار می‌رود. اغلب کاغذ دیواری‌های قابل شست‌وشو از جنس وینیل هستند.

3- کاغذ دیواری‌های قابل جداسازی

این نوع دیوارپوش با چسبی خاص روی یک پرایمر کاغذی چسبانده می‌شوند، بنابراین در صورت نیاز به راحتی و با حداقل ریخت‌وپاش از دیوار جدا خواهد شد. پس اگر مایلید که دکوراسیون خانه را هر از گاهی تغییر دهید بهتر است به استفاده از این نوع کاغذ دیواری فکر کنید.

4- کاغذ دیواری فلزی

برای خلق یک اتاق واقعاً زیبا و منحصربفرد از کاغذ دیواری فلزی استفاده کنید. با استفاده از این نوع دیوارپوش گویی یک نقاش حرفه‌ای خانه شما را رنگ کرده است. با کاغذ دیواری متالیک می‌توانید کل یا فقط یکی از دیوارهای اتقاق را بپوشانید.

انواع کاغذ دیواری از نظر کاربرد

1- کاغذ دیواری تجاری

کاغذ دیواری تجاری باید به راحتی تمیز شود، ماندگار باشد و به راحتی کنده نشود. با توجه به اینکه دفتر کار شما به نوعی معرف تجارت و شغل شما به مشتری است باید از کاغذ دیواری باکیفیتی استفاده کنید. از این رو، تولیدکنندگان نیز کاغذ دیواری‌های تجاری را با درجه کیفیت و سختی بالا طراحی و تولید می‌کنند.

2- کاغذ دیواری مسکونی

کاغذ دیواری مسکونی نسبت به کاغذ دیواری تجاری در رنگ و طرح متنوع‌تری تولید می‌شود تا به راحتی با سلیقه‌های مختلف سازگار شود. اگرچه درجه سختی این محصول نسبت به نوع تجاری معمولاً پایین‌تر است اما تا وقتی که از آن به درستی مراقبت کنید، زیبا و ماندگار خواهد ماند.

کاغذ دیواری‌های موجود در بازار از نظر جنس و کارایی با یکدیگر متفاوت هستند و هریک ویژگی‌های خاص خود را دارند. بنابراین هنگام انتخاب این دیواپوش باید با انواع آن آشنا باشیم تا بتوانیم انتخابی درست داشته باشیم و در نهایت انتظارات ما از فضا برآورده شود. بدون شک انتخاب طرح و رنگ موردنظر از برندهای مطرح مانند هوهنبرگر، پورتوفینو و… به شما کمک می‌کند تا سالیان سال از نمای خلق‌شده لذت ببرید، همچنین شما را پرداخت مجدد هزینه برای تعویض زودهنگام دیوارپوش معاف می‌کند. در همین راستا، شرکت ژیوار با واردات برترین برندهای اروپایی در خدمت شما عزیزان است.

سبد خرید