راهنمای انتخاب کاغذ دیواری برای راهرو

با نصب کاغذ دیواری در راهرو، فضایی باورنکردنی خلق کنید، فضایی که مهمانان را در بدو ورود میخکوب کند. با یک ایده مدرن یا کلاسیک، آرام یا جسور و ظریف یا بزرگ می‌توانید به این مهم برسید.

استفاده از کاغذ دیواری راهرو نه تنها منجر به جلب توجه در بدو ورود می‌شود، بلکه وسیله‌ای برای نمایش شخصیت شما نیز هست.

علاوه‌بر این، با توجه به اینکه راهرو بخش کوچکی از خانه را تشکیل می‌دهد و برای مدت کوتاهی مورداستفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند مکان مناسبی برای نصب طرح‌های بزرگی باشد که ممکن است در جاهای دیگر خسته‌کننده به نظر برسند. در ادامه با چند ایده جذاب برای نصب کاغذ دیواری راهرو آشنا می‌شویم.

19 ایده جذاب برای کاغذ دیواری راهرو

برای خلق یک ورودی مملو از گل یا ایجاد توهم‌های نوری در ورودی خانه با ما همراه باشید؛ ایده‌هایی که به بزرگ نشان دادن راهروهای جمع‌وجور کمک می‌کنند.

1- روشن کردن راهرو

راهروها معمولاً باریک، کوچک و تاریک هستند. با استفاده از کاغذ دیواری‌های رنگ روشن، ورودی را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان دهید. به عنوان مثال، برای زیباتر کردن راه‌پله چوبی تیره واقع در راهروی خانه خود بهتر است دیوار ورودی را با یک کاغذ دیواری سفید با طرح کم‌‌رنگ بپوشانید.

2- افزایش طول راهرو با استفاده از خطوط افقی

برای راهروهای کوچک، طرحی را انتخاب کنید که با ایجاد توهم نوری فضا را بزرگ‌تر نشان دهد. خطوط افقی فضای فشرده را طولانی‌تر می‌کند و چشم را به سمت راهرو می‌کشاند.

3- طبیعت را در آغوش بگیرید!

اگر دوست دارید با یک دسته گل بزرگ به استقبال خانواده و مهمانان خود بروید، دیوارهای راهرو را با کاغذ دیواری گلدار بپوشانید. کاغذ دیواری گلدار به فضایی که گاه نادیده گرفته می‌شود، رنگ و عمق می‌بخشد.

4- هماهنگ کردن رنگ‌های مختلف

از کنتراست می‌توان برای برجسته کردن کاغذ دیواری ورودی استفاده کرد. با ایجاد کنتراست بین رنگ کاغذ دیواری ورودی و رنگ قرنیز یا بخشی از دیوار که کاغذ دیواری نشده می‌توانید محیطی پویا بسازید.

5- انتخاب طرح کاغذ دیواری براساس دکوراسیون راهرو

بهتر است طرح کاغذ دیواری با دکوراسیون ورودی خانه یکسان باشد. به عنوان مثال، اگر در ورودی خانه شما المان‌های تاریخی چون گچ‌بری یا یک لوستر بزرگ دیده می‌شود، بهتر هست یک کاغذ دیواری سنتی انتخاب کنید.

6- انتخاب یک طرح بزرگ، جسور و زیبا

کوچک بودن راهرو دلیلی برای فراموش کردن طرح‌های بزرگ نیست. راهرو در واقع نقطه‌ای عالی برای نصب طرح‌های بزرگ و پویا است؛ البته نه آنقدر بزرگ که طرح آن در نهایت غرق شود.

7- انتخاب کاغذ دیواری براساس شخصیت شما

کاغذ دیواری ورودی راهی ایده‌آل برای نشان دادن شخصیت شما در بدو ورود است. کاغذ دیواری گلدار برای همه مناسب نیست. با انتخاب طرحی متفاوت و حتی عجیب‌وغریب می‌توانید روحیات خود را به نمایش بگذارید.

به عنوان مثال، اگر عاشق دریا و تفریحات ساحلی هستید، محصولی با طرح دریا انتخاب کنید. طرح نزدیک به شخصیت خود را می‌توانید در بین آلبوم‌های متنوع کاغذ دیواری‌های وارداتی ژیوار پیدا کنید.

8- با نقاشی دیواری به دنیای دیگری سفر کنید.

راهرو بخشی از خانه است که مردم در آن سفر می‌کنند؛ پس چرا آن‌ها را به جایی شگفت‌انگیز نبریم؟ ماهیت کشیده راهرو آن را به یک بوم عالی برای نقاشی‌های دیواری تبدیل کرده است. منظره‌ای جادویی از درخت‌های میوه، تپه‌های غلتان، مارمولک‌های غول‌پیکر و تک‌شاخ‌های رقصنده، سرزمینی سحرانگیز از راهرو می‌سازد. با قرار دادن یک صندلی در کنار میز ورودی، مکانی برای نشستن و تحسین مهمانان ایجاد کنید.

9- سقف را فراموش نکنید.

کاغذ دیواری راهرو فقط برای دیوارها نیست. خلاق باشید و با نصب کاغذ دیواری روی سقف راهرو، صحنه‌ای هیجان‌انگیز خلق کنید.

10- نصب کاغذ دیواری روی پله‌ها

اگر راهروی خانه شما دو طبقه است، به جای نصب کاغذ دیواری روی دیوار کنار راه‌پله آن را روی پله‌ها نصب کنید. این ایده به نوعی هر دو فضای بالا و پایین را به هم وصل می‌کند.

11- با رنگ سبز به‌روز باشید.

در سال‌های اخیر شاهد طراحی‌هایی بوده‌ایم که سعی می‌کنند فضای باز را به خانه بیاورند. از این رو، رنگ سبز به رنگی محبوب در طراحی داخلی تبدیل شده است. رنگ سبز راهی عالی برای خلق یک راهروی مدرن می‌باشد. ترکیب رنگ سبز با کاغذ دیواری‌های گلدار و سنتی نیز لذت و طراوت را مهمان فضا می‌کند.

12- با یک طرح تک‌رنگ تاثیری ماندگار خلق کنید.

یک ایده جذاب برای کاغذ دیواری راهرو این است که یکی از دیوارها را با طرحی تک‌رنگ کاغذ دیواری کنید و بقیه دیوارها را رنگ‌آمیزی نمایید. رنگ موردنظر نباید با رنگ کاغذ دیواری کنتراست تندی داشته باشد. ترکیب سیاه و سفید، فضایی چشمگیر، خنک و مطمئن می‌سازد و در یک راهروی مدرن بیانیه‌ای دراماتیک صادر می‌کند.

13- ایجاد کنتراست بین رنگ‌ها در راهروهای کوچک

ترکیب هوشمندانه رنگ‌ها می‌تواند راهروی کوچک خانه شما را به محیطی جذاب تبدیل کند. ترکیب پالت آبی و سبز می‌تواند زمینه ترکیب طرح‌ها را نیز فراهم کند.

هر فردی برداشت متفاوتی از رنگ‌ها دارد و انرژی خاصی از آن‌ها می‌گیرد؛ بنابراین براساس سلیقه و غریزه خود کار کنید و با ترکیب رنگ‌ها راهرویی مدرن بسازید.

14- استفاده از کاغذ دیواری طرح چوب

اگر عاشق چوب هستید اما حوصله نگهداری و نظافت از آن را ندارید، کاغذ دیواری طرح چوب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

15- طبیعت را به خانه بیاورید.

منظره‌ای از طبیعت با پس‌زمینه سفید همراه با یک نیمکت چوبی نقاشی‌شده می‌تواند یک باغ تابستانی در خانه شما ایجاد کند. پس‌زمینه سفید به روشن کردن فضا نیز کمک می‌کند.

16- نصب کاغذدیواری‌های پررنگ

ماهیت گذرای راهرو آن را به مکانی عالی برای اجرای ایده‌های جسورانه تبدیل کرده است. از رنگ و طراحی هر فضایی که زمان محدودی را در آن سپری می‌کنید، کمتر خسته می‌شوید. بنابراین شجاع باشید و با انتخاب کاغذ دیواری راهرو پررنگ فضایی متفاوت خلق کنید.

17- استفاده از گل‌های بزرگ

کاغذ دیواری‌های با گل‌های سایز بزرگ، انتخابی ایده‌آل برای راهروهای کوچک هستند. با توجه به پالت رنگی راهرو می‌توانید طرح گل را انتخاب کنید.

18- بازی با طرح و رنگ در راهروهای باریک

در دکوراسیون داخلی معمولاً راهرو به عنوان یک فضای مرده در نظر گرفته می‌شود. در حالیکه می‌توان آن را به یک نقطه کانونی تبدیل کرد. کاغذ دیواری‌های انتزاعی و هندسی، محیطی مهیج برجای می‌گذارند. برای ایجاد هماهنگی بیشتر بهتر است یک رنگ از کاغذ دیواری ورودی را انتخاب کنید و از آن روی درها و کارهای چوبی موجود در محیط استفاده نمایید.

19- به سراغ گل‌های دراماتیک و تیره بروید.

اگر ورودی خانه شما مملو از نور طبیعی است می‌توانید از کاغذ دیواری با طرح رنگی درماتیک‌تر و تیره‌تر استفاده کنید.

بهترین نوع کاغذ دیواری برای راهرو

انتخاب بهترین نوع کاغذ دیواری برای راهرو در واقع به نوع راهرو بستگی دارد. اگر راهرو کوچکی دارید، با انتخاب یک طرح راه‌راه افقی سعی کنید چشم را به سمت انتهای راهرو بکشانید و آن را کشیده‌تر نشان دهید. اگر سقف راهرو کوتاه است، طرح راه‌راه عمودی مناسب‌تر می‌باشد.

شاید بهترین نوع کاغذ دیواری ورودی، کاغذ دیواری باشد که شخصیت شما را نشان می‌دهد. بدین‌ترتیب، مهمانان در بدو ورود با سبک زندگی شما آشنا می‌شوند. البته طرح کاغذ دیواری باید با دکوراسیون کلی فضا هماهنگ باشد.

پس هنگام انتخاب کاغذ دیواری ورودی این نکته کلیدی را فراموش نکنید. ضمناً با آویزان کردن آثار هنری روی کاغذ دیواری می‌توانید ترکیبی زیبا و هنرمندانه خلق کنید.

کاغذ دیواری مناسب برای راهروهای باریک

برخلاف تصور عموم، کاغذ دیواری کردن راهروهای باریک می‌تواند جذاب باشد؛ به شرط اینکه از رنگ‌های روشن استفاده کنید. رنگ روشن فضا را باز و مطبوع نشان می‌دهد. اگر نگران جلوه نامطلوب طرح کاغذ دیواری در راهروی باریک خانه خود هستید بهتر است فقط یکی از دیوارها را کاغذ دیواری کنید و بقیه دیوارها را با یک رنگ هماهنگ و روشن رنگ بزنید.

کاغذ دیواری مناسب برای راهروهای مدرن

امروزه تولیدکنندگان کاغذ دیواری، محصولاتی با طرح و رنگ متنوع روانه بازار می‌کنند. بنابراین قبل از نصب نمونه‌هایی از محصولات موردنظر خود را جمع و امتحان کنید. بدین‌ترتیب از خلق نمای مدرن موردنظر خود توسط محصول انتخابی مطمئن خواهید شد.

با توجه به ایده‌های گفته‌شده و کمی ابتکار عمل می‌توانید ورودی خانه خود را به فضایی زیبا و چشمگیر تبدیل کنید؛ فضایی که بیانگر روحیه و شخصیت شما نیز باشد. در این راستا می‌توانید نگاهی به آلبوم‌های کاغذ دیواری ژیوار بیندازید. کاغذ دیواری‌های وارداتی ژیوار با استفاده از جدیدترین تکنیک‌های چاپ تولید می‌شوند و از این رو رنگ، طرح و تم خاص و متفاوتی دارند.

سبد خرید