تفاوت کاغذ دیواری با پوستر دیواری

اغلب افراد تصور می‌کنند که پوستر دیواری همان کاغذ دیواری است و تفاوتی بین آن‌ها قائل نمی‌شوند. در حالیکه این دو محصول از نظر کاربرد، هزینه، نحوه نصب و جنس با هم فرق دارند و مزایا و معایب آن‌ها متفاوت است.

معماران امروزی توجه ویژه‌ای به طراحی داخلی و ساخت فضاهای دلنشین دارند؛ به گونه‌ای که شاهد افزایش روزافزون شرکت و مراکز خدماتی دکوراسیون داخلی هستیم. طراحان داخلی سعی می‌کنند محیطی ایده‌آل و مطابق با ذوق و سلیقه صاحبخانه خلق کنند. در همین راستا، استفاده از دیوارپوش برای خلق فضای موردنظر مورد استقبال قرار گرفته است. پیشرفت فناوری باعث شده که دیوارپوش‌های باکیفیت و متنوعی روانه بازار شود.

پوستر دیواری تنها بخش کوچکی از محصولات تولیدشده در این زمینه است که به دلیل طراحی متفاوت مورد توجه قرار گرفته است. پوسترها معمولاً در یک وجه از فضا و محیط نصب می‌شوند تا مانع از یکنواختی محیط شوند. اما بیشتر افراد هنگام خرید دیوارپوش، پوستر و کاغذ دیواری را با هم اشتباه می‌گیرند؛ در حالیکه کاربرد متفاوتی دارند.

پوستر دیواری چیست؟

نقاشی دیواری از دیرباز موردتوجه قرار داشته است؛ حتی آثار مردم ماقبل تاریخ نیز در دیوار غارها نقش بسته است. نقاشی‌های دیواری هنر و تصویری از زندگی، مذهب، سنن و تفاوت‌های فرهنگی را به نمایش می‌گذارند. با قدم زدن در معابد، کلیساها، کتابخانه‌ها، موزه‌ها و دیگر بناها می‌توانید سبک و بافت‌ متنوع نقاشی‌های دیواری را تماشا کنید. امروزه در اغلب موارد، نقاشی‌های دیواری جای خود را به پوسترهای دیواری داده‌اند. پوستر دیواری مجموعه‌ای از صفحات است که کنار هم قرار می‌گیرند تا یک نقاشی را خلق کنند. این صفحات در کارخانه و با استفاده از هنر عکاسی و چاپ دیجیتال طراحی و تولید می‌شوند. پوستر دیواری، محصولی مناسب برای فضاهای مسکونی و تجاری با هدف جلب نظر آنی مخاطب است. شما حتی می‌توانید این محصول را سفارشی‌سازی کنید یعنی از تولیدکننده بخواهید که عکس یا طرح موردنظر شما را روی پوستر چاپ کند.

برخلاف کاغذدیواری که برای پوشش تمام دیوارها و حتی سقف اتاق مورداستفاده قرار می‌گیرد، پوستر را باید فقط روی یک دیوار نصب کنید. برای نصب صفحات پوستر کافی است آن‌ها را با چسب مخصوص روی دیوار چسباند که البته بهتر است این پروسه را به یک نصاب ماهر بسپارید.

پوستر دیواری سه بعدی چیست؟

پوستر دیواری سه بعدی حاصل چاپ دیجیتال تصاویر سه بعدی می‌باشد. استفاده از پوستر دیواری سه بعدی به خصوص در فضاهای کوچک نوعی حقه ذهنی بشمار می‌رود زیرا در کنار خلق زیبایی، محیط را نیز بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

فرق پوستر دیواری با کاغذ دیواری

1- طرح

وقتی صحبت از تفاوت پوستر دیواری با کاغذ دیواری می‌شود؛ اولین نکته‌ای که به ذهن می‌رسد؛ طراحی‌های متنوع پوستر نسبت به کاغذدیواری است. اگرچه کاغذ دیواری‌های امروزی نیز طراحی و رنگبندی متنوعی دارند اما تنوع آن‌ها باز هم به مراتب کمتر از پوسترهای دیواری است. پوسترهای دیواری برحسب روحیه، خلق‌وخوی و سلیقه افراد طراحی می‌شوند.

2- کاربرد

کاغذ دیواری، انتخابی مناسب برای پوشش تمام دیوارها و حتی سقف اتاق است اما پوستر فقط بر روی یک دیوار خاص باید نصب شود. بعضی افراد تصور می‌کنند که پوستر برای فضاهای کوچک مناسب نیست؛ این تصور کاملاً اشتباه است. استفاده از طرح‌هایی مانند جنگل یا دریا به فضا عمق می‌دهند و آن را بزرگتر نشان می‌دهند. البته در انتخاب پوستر باید دقت زیادی به خرج دهید؛ در غیر این صورت فضایی دلگیر ایجاد خواهید کرد.

3- طول عمر

پوسترهای دیواری طول عمر بالایی دارند و به همین دلیل انتخابی هوشمندانه بشمار می‌روند. البته کاغذ دیواری نیز ماندگاری نسبتاً بالایی دارد اما گاهاً دیده می‌شود که بعد از مدتی تغییر حالت می‌دهد. عدم تغییر حالت و ثبات رنگ در درازمدت یکی از مهمترین مزایای پوستر دیواری است.

4- حفظ و نگهداری

پوستر دیواری نیز مانند کاغذ دیواری در دو نوع قابل شست‌وشو و غیرقابل شست‌وشو تولید می‌شود. بنابراین هنگام خرید این محصول از این نکته غفلت نکنید.

5- نصب

پروسه نصب پوستر به مراتب راحتتر از کاغذ دیواری است.

6- سفارشی‌سازی

طرح و رنگ کاغذ دیواری‌ها توسط طراحان شرکت تولیدکننده تعیین می‌شود. اما طرح و رنگ پوستر را می‌توانید سفارشی‌سازی کنید یعنی می‌توانید از تولیدکننده بخواهید که طرح و عکس موردنظر شما را روی پوستر چاپ کند.

7- قیمت

تفاوت در قیمت یکی از مهمترین تفاوت‌های بین این دو محصول است. اگر شما هم مثل اکثر افراد به دنبال خلق نمایی زیبا و چشمگیر اما کم‌هزینه هستید؛ استفاده از پوستر دیواری را به شما پیشنهاد می‌دهیم. قیمت پوستر دیواری به مراتب کمتر از کاغذ دیواری است.

به طور کلی، قیمت یکی از عوامل موثر در تصمیم‌گیری‌های ماست. از این رو در بخش پایانی بیشتر در مورد قیمت پوستر دیواری صحبت خواهیم کرد.

قیمت پوستر دیواری

قیمت پوستر دیواری به جنس و کیفیت چاپ آن بستگی دارد. پوستر دیواری سه بعدی از پرفروش‌ترین پوستر دیواری‌هاست که معمولاً قیمت بالاتری نیز دارد. پوستر دیواری‌ها معمولاً به صورت یک، دو، چهار و هشت تکه تولید می‌شوند که وقتی کنار هم قرار می‌گیرند نقش موردنظر را ایجاد می‌کنند. علاوه بر جنس و کیفیت، اندازه پوستر نیز روی قیمت پوستر دیواری اثر می‌گذارد.

ترکیب کاغذ دیواری با پوستر دیواری

با توجه به تفاوت بین پوستر دیواری با کاغذ دیواری، ترکیب این دو محصول با یکدیگر نیز می‌تواند ایده‌ای جذاب باشد. به عنوان مثال می‌توانید برای خاص‌ترین دیوار محیط، پوستری زیبا و مناسب طراحی کنید و بقیه فضا را با یک کاغذ دیواری هماهنگ بپوشانید.

پوستر دیواری، محصولی زیبا و چشم‌نواز است که می‌تواند به نقطه کانونی خانه شما تبدیل شود. البته این محصول باکیفیت مناسب با فضاهای اداری و تجاری نیز تولید می‌شود. بنابراین با انتخاب پوستر و پرداخت هزینه‌ای کمتر از کاغذ دیواری، زیبایی و کیفیت را مهمان فضا کنید؛ حتی می‌توانید عکس موردعلاقه خود را روی پوستر چاپ کنید. اگر هم به دنبال خرید محصولی لوکس در سطح بین‌المللی مثل پوسترهای دیواری شرکت هوهنبرگر هستید، شرکت ژیوار آماده ارائه خدمات به شماست.

سبد خرید