۱۰ ایده کاربردی برای بزرگ‌تر نشان دادن فضاهای کوچک

نکات و ترفندهای زیادی وجود دارد که می‌تواند اتاق کار، نشیمن یا خواب شما را یک شبه بزرگ ‌کند! برای انجام این کار لازم نیست به دنبال متریال گران‌قیمت و راه‌حل‌های پیچیده باشید. با استفاده از کاغذ دیواری مناسب و بصرفه می‌توانید اتاق کوچک خانه خود را بزرگ‌تر نشان دهید.

کاغذ دیواری، دیوارپوشی زیبا، پرطرفدار و کاربردی است. محصولی که می‌تواند چیزی بیش از یک دیوارپوش معمولی باشد. با انتخاب و استفاده هوشمندانه کاغذ دیواری می‌توانید فضاهای کوچک را بزرگ‌تر نشان دهید. به عنوان مثال، رنگ‌های روشن سقف را بلندتر نشان می‌دهند. در ادامه با مثال‌های بیشتری آشنا خواهیم شد.

استفاده از کاغذ دیواری برای بزرگ‌تر نشان دادن فضاهای کوچک

1- ترکیب رنگ‌های روشن با الگوهای مناسب

رنگ روشن با انعکاس نور به بلند نشان دادن سقف کمک می‌کند. استفاده از طرح مناسب کنار رنگ روشن به اتاق شخصیت می‌بخشد.

2- کاغذ دیواری راه‌راه معجزه می‌کند!

راه‌راه‌های نازک، ظاهری کشیده خلق می‌کند. راه‌راه عموی اتاق را بلندتر و راه‌راه افقی دیوار را پهن‌تر نشان می‌دهد. کاغذ دیواری راه‌راه نه تنها به بزرگتر نشان دادن اتاق کوچک کمک می‌کند، بلکه راهی موثر برای خلق دیواری ساده اما زیبا نیز هست.

3- اکسسوری‌ها را در ارتفاعی بیش از حد معمول نصب کنید.

بعد از نصب کاغذ دیواری، اکسسوری‌ها را در ارتفاعی بیش از حد معمول بیاویزید. بدین‌ترتیب، دیوار بلندتر از اندازه واقعی خود دیده می‌شود.

4- از الگوهای تکراری استفاده کنید.

باور کنید که اجرای ایده‌ای خلاف رنگ‌آمیزی دیوار با یک رنگ ساده و روشن نیز تاثیرگذار است. بدین‌ منظور با نصب الگوهای بزرگ و تکراری، اتاق را بزرگ‌تر نشان دهید. اجرای این ایده روی فقط یکی از دیوارهای اتاق، نتیجه دلخواه را رقم می‌زند.

5- به فضا حس بدهید.

با استفاده از کاغذ دیواری حاوی طرح کوچک گل یا  برگ، حسی صمیمی و روستایی به اتاق ببخشید و کار را با انتخاب یک رنگ ساده و روشن برای سقف تمام کنید. بدین‌ترتیب، چشم به سمت بالاترین نقطه جذب و اتاق بزرگ‌تر دیده می‌شود. برای اجرای موفقیت‌آمیز این ایده باید دور طرح‌های بزرگ و رنگ‌های تیره را خط بکشید.

6- دیوارها را صاف کنید.

اگر خانه شما قدیمی و دیوارها ناهموار هستند، دیوارها را از کف تا سقف کاغذ دیواری کنید و از دور در و پنجره‌ها نیز غفلت نکنید. بدین‌ترتیب نمایی صاف و یکپارچه به فضا می‌دهید، نمایی که خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

در این روش به جای استفاده از طرح‌های هندسی سنگین بهتر است از طرح‌ گل‌های زیبا و شاد استفاده کنید. ژیوار با واردات کاغذ دیواری‌های مرغوب گلدار آماده بزرگ کردن اتاق کوچک خانه شماست.

7- از طرح بزرگ استفاده کنید.

ممکن است انتخاب یک طرح بزرگ برای یک اتاق کوچک غیرمنطقی به نظر برسد. تمایل به استفاده از طرح‌های کوچک برای فضاهای کوچک طبیعی است اما یک الگوی بزرگ مانند تصویر بزرگ یک گل یا یک شکل هندسی می‌تواند به اتاق وسعت دهد.

8- از کاغذ دیواری بافت‌دار تک‌رنگ کمک بگیرید.

افزودن بافت به دیوار، بعد و جذابیت بصری را به همراه می‌آورد. به جای داشتن یک دیوار صاف که در پس‌زمینه گم می‌شود، دیوار خود را با بافت به نقش اول دکوراسیون داخلی تبدیل کنید. افزودن بعد به اتاق منجر به رقص چشم و بزرگ‌تر دیده شدن اتاق می‌شود. بدین‌منظور، کاغذ دیواری‌های تک‌رنگ روشن کاراتر هستند. در این راستا از کاغذ دیواری‌های بافت‌دار ژیوار غفلت نکنید.

9- از نقاشی دیواری استفاده کنید.

با انتخاب یک منظره روی کاغذ دیواری احساس کنید که به فضای باز رفته‌اید. نقاشی دیواری به فضا عمق می‌دهد. مناظر مربوط به فضاهای باز وسیع مانند کوه یا دریا باعث می‌شود که اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد.

10- یک طرح شلوغ بخرید.

اغلب گفته می‌شود که برای بزرگ‌تر نشان دادن فضاهای کوچک باید از طرح‌های ساده استفاده کنید اما این ایده همیشه هم درست نیست. با انتخاب یک طرح شلوغ اما ایده‌آل می‌توانید فضا را بزرگ نشان دهید، بدون اینکه درگیر شلوغی و رنگ زیاد آن شوید. در واقع یک کاغذ دیواری با طرح شلوغ اما پوشش درخشنده یا بازتابنده منجر به بزرگ دیده شدن فضا می‌شود زیرا مانند یک آینه نور را منعکس می‌کند.

اگر اتاق نشیمن، خواب یا کار شما کوچک است اما دوست دارید بزرگ‌تر به نظر برسد، به جای اینکه به فکر راه‌حل‌های پیچیده، پردردسر و پرهزینه باشید، با چند ترفند ساده می‌توانید رویای خود را محقق کنید. کاغذ دیواری ابزاری قدرتمند و کارا برای بزرگ نشان دادن فضاهای کوچک است.

فقط کافیست با ترفندهای انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق کوچک آشنا باشید تا با کمترین هزینه و ریخت‌وپاش به رویای خود رنگ واقعیت ببخشید. امیدواریم نکات و ایده‌های گفته شده در این راه به شما کمک کند.

اگر همچنان در انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق کوچک خود تردید دارید، می‌توانید با تلفن‌های شرکت تماس گرفته و با کارشناسان مجرب ژیوار مشورت کنید.

سبد خرید